Aprašymas
„Jaučiuos liūdna, kalta, bloga…“ Apie emocinę mamų gerovę svetur auginant dvikalbius vaikus
Susitikime:
* Mokslininkė pristatys savo įžvalgas apie mamų vaidmenį išlaikant lietuvių kalbą užsienyje ir emocinę jų gerovę.
* Aptarsime, kodėl kartais nesiseka, net kai išlaikyti kalbą labai norisi ir dedama daug pastangų.
* Atvirai pasikalbėsime, pasidalinsime savo patirtimis ir iššūkiais dvikalbystės vaikų ugdymo kelyje, palaikysime ir pastiprinsime viena kitą (ši dalis privati, skirta tik dalyvaujančioms susitikime, įrašas nebus daromas).
Apie dvikalbystės naudą vaikams ir jos ugdymo metodų efektyvumą atlikta nemažai tyrimų. Tačiau siekiant, kad užsienyje augantys lietuvių ar mišrių šeimų vaikai kuo geriau, sklandžiau, daugiau ir noriau kalbėtų lietuviškai, pamirštama, kad už visų metodikų ir rezultatų pirmiausia yra žmogus. Pamirštama emocinė tėvų – pirmiausia už vaikų lietuvių kalbą didžiausią atsakomybę paprastai prisiimančių mamų emocinė gerovė, kuri irgi yra labai svarbus sėkmės laidas.
Lūkesčiai, aplinkos ir vidinis spaudimas sau neretai sukelia kaltę, gėdą, liūdesį, nusivylimą ir kitų neigiamų jausmų. Tačiau dvikalbystės ar daugiakalbystės sėkmė nepriklauso nuo vieno žmogaus. Apie kylančius jausmus, jų priežastis, mūsų lūkesčius sau ir vaikams, dvikalbystės nesėkmes (ir ką jomis laikome), sunkumų įveikos strategijas ir pasikalbėsime susitikime su Inga Hilbig.
Inga Hilbig – sociolingvistė, humanitarinių mokslų daktarė, VU Filologijos fakulteto Lituanistinių studijų katedros asistentė. Pagrindinės mokslinių interesų sritys – šeimų kalbų politika ir dvikalbystė. Su vokiečiu vyru augina du dvikalbius berniukus. Turi gyvenimo svetur patirties.