Kada mokyti dvikalbius vaikus skaityti ir rašyti

27.99

Trukmė – 1,5 val. (60 min. seminaras ir 30 min. klausimų–atsakymų sesija).

 

Kategorija:

Aprašymas

Seminare:

  • Mokslininkė pristato vaikų skaitymo ir rašymo lietuvių kaip mažumos kalba svarbą.
  • Kalbame apie tai, kaip padėti vaikams su smagumu ir lengvumu veiksmingai mokytis ir išmokti rašyti ir skaityti dviem (ar daugiau) kalbų.

Tiek dvikalbiams, tiek vienakalbiams vaikams labai svarbi tėvų pagalba mokantis skaityti ir rašyti. Tačiau dvikalbių ar daugiakalbių vaikų tėvai susiduria su papildoma atsakomybės našta  – neretai jie tampa vieninteliais savo gimtosios kalbos mokytojais vaikams. Net jei vaikas lanko lituanistinę mokyklą, daugeliu atvejų kalbos mokosi vos valandą ar kelias per savaitę, o ne kasdien kaip kad jų bendraamžiai, augantys Lietuvoje. Tad natūralu, jog tėvai gali nerimauti ir abejoti savo jėgomis.

Seminaras atsako į šiuos neretai kylančius klausimus: 

  • Nesu pedagogas. Ar galiu išmokyti savo vaiką skaityti? 
  • Ar mokydami skaityti kita – mūsų atveju lietuvių kaip mažumos kalba per daug neapkrausime vaiko, nepakenksime jo mokymuisi skaityti vietine kalba? 
  • Kada jau laikas pradėti mokyti vaiką skaityti ir rašyti lietuviškai?
  • Kokių priemonių rekomenduojama imtis? 
  • Kaip ir kada veiksmingiausiai mokyti, kad nesimaišytų kalbos ar rašmenys? Ar mokyti skaityti ir rašyti dviem kalbom vienu metu, ar atskirai? 
  • Ar verta mokyti lietuviško dailyraščio? 

Dr. Inga Hilbig – sociolingvistė, humanitarinių mokslų daktarė, Vilniaus universiteto Filologijos fakulteto Lituanistinių studijų katedros docentė. Vienos pagrindinių mokslinių interesų sričių: šeimų kalbų politika ir vaikų dvikalbystė. Su vokiečiu vyru Lietuvoje sėkmingai augina du dvikalbius berniukus (11 ir 13 metų). Turi gyvenimo ir vaikų auginimo svetur patirties.